San Francisco

19 juli 2017 - San Francisco, California, Verenigde Staten

We waren weer vroeg wakker. We zijn eerst gaan ontbijten bij Sam’s Diner. Zo dat was even schrikken qua prijzen. Tsja, welkom in Amerika. Daarna spullen bij elkaar gezocht om SF in te gaan.

Eerst moesten we uitzoeken hoe we naar Fisherman’s Wharf konden komen, omdat we om 12 uur de boot naar Alcatraz moesten hebben. Openbaarvervoer bleek de beste en goedkoopste optie te zijn. Kaartjes voor het openbaarvervoer moesten beneden bij de metro gehaald worden om vervolgens bovengronds weer de bus te kunnen pakken. Een hele vriendelijke vrouw heeft ons geholpen met het kopen van de kaartjes en ze heeft laten zien hoe we bij Fisherman’s Wharf konden komen. Uiteindelijk waren we erg vroeg bij Pier 33 (waar de boot naar Alcatraz vertrok), dus zijn we doorgelopen naar Pier 39. Dit scheen erg leuk te zijn, dus we waren wel benieuwd. Pier 39 zag er ook erg gezellig uit en het was er erg druk, maar vooral erg commercieel. Hier even rondgewandeld, zeeleeuwen gespot en vervolgens rustig aan weer terug naar Pier 33 gelopen, om de boot naar Alcatraz te pakken.

Eenmaal op Alcatraz keken we onze ogen uit. Het begin zag er al indrukwekkend uit en dit waren alleen nog maar de kamers/appartementen van de officieren en hun gezinnen. Het leek al een beetje op de gevangenis zelf eigenlijk. We moesten nog een eind naar boven klimmen om uiteindelijk bij de gevangenis zelf te komen. Hier binnen kregen we een audiotour die erg gedetailleerd was. Heftige verhalen van oud gevangenen zelf en hoe het eraan toe ging binnen. Ook werd er verteld over de ontsnappingspogingen en de doden die hierbij vielen. Door de geluidseffecten bij de audiotour, beleefde je het veel meer en kwam het echt binnen. Indrukwekkend en heftig zijn de juiste woorden om Alcatraz te omschrijven. Echt een aanrader!

Toen we weer terug kwamen op het vaste land, wilde we in eerste instantie naar de Golden Gate Bridge. Na wat speculeren besloten we uiteindelijk toch maar de auto te gaan halen en over de brug heen te rijden. We gingen dus terug met het openbaarvervoer. Halverwege zagen we ineens de beroemde Cable Cars die over de heuvels van SF reden. We besloten toch uit te stappen en een ritje te maken. Wat een ervaring! Aan het einde van de rit besloten we om naar China Town te gaan (die we ergens halverwege de Cable Cars gezien hadden. Lang leven Google Maps, want met Titus zijn internet konden we opzoeken welke tram/bus we moesten nemen en waar we de halte konden vinden. Hierdoor waren we vrij snel in China Town. China Town was een beetje zoals je verwacht. Het is overal wel een beetje het zelfde dus we vonden het niet erg speciaal, maar toch leuk dat we er even doorheen zijn gelopen. Vanaf China Town zijn we helemaal terug gelopen naar het hotel, omdat de kaartjes voor het openbaarvervoer ondertussen niet meer geldig waren. Dit was een tocht van ongeveer drie kwartier, waarbij we af en toe wat winkels in doken. Ons hotel stond namelijk richting het einde van de Market Street, een hele grote winkelstraat met veel verschillende/dure merk winkels.

Terug bij het hotel zijn we wat  gaan eten bij Sam’s Diner. Na het eten zijn we met de auto alsnog naar de Golden Gate Bridge gereden. Het uitzichtpunt vlak na de brug was adembenemend. Het was aan het schemeren en je had ook een mooi uitzicht op de skyline van SF. Na wat foto’s zijn we terug gereden naar het hotel en hebben we ons klaar gemaakt voor de volgende dag voor de lange rit naar Yosemite National Park.

1. Hans:
    21 juli 2017
    Mooi om te lezen dat jullie daar zijn. Nu naar de volgend Yosemiti Park. Veel plezier nog...
  2. Reina Braak:
    21 juli 2017
    Leuk om te lezen wat wij in 1993 ook in SanFransisco gezien hebben. Mooie stad. Veel plezier nog.
  3. José:
    21 juli 2017
    Geweldige stad SF, voor ons alweer een tijdje geleden, dus heel herkenbaar!
  4. Inge Marit:
    22 juli 2017