Vertrek en aankomst

18 juli 2017 - Amsterdam Airport Schiphol, Nederland

Chelsea brengt  ons naar Schiphol. Erg fijn. Scheelt heel veel slepen met de koffers etc.

Aangezien alles soepel verloopt en wij ruim op tijd waren, konden we heel relaxed achter de douane nog even wat eten en drinken.

Eerst vlogen we naar Frankfurt. Prima verzorging onderweg, ondanks de korte vlucht.

Daarna moesten we overstappen naar United Airlines. Regina was the lucky one, die voor een random security check was uitgekozen. We konden dus nog niet aan boord. Ze moest mee voor een drugstest op kleding en bagage en controle onder de voeten??? Uiteraard niets aan de hand en konden we ook instappen. We zaten redelijk achterin, wel met z’n vieren in het midden. Maar schoon was het niet echt. Toen we dat hadden aangegeven hebben ze het  wel meteen prima verholpen. Helaas hadden we vooraf niet echt begrepen dat wij vooraf een app moesten laden i.v.m. films die je op je telefoon of laptop kon bekijken. Eenmaal in de lucht kon je alleen maar hele dure internet kopen. Dus moesten we wel kijken naar het centrale scherm voor ons. Via oortjes kon je geluid van de film volgen.

We kregen onderweg best wel veel eten en drinken en probeerden wat te slapen,  maar  dat was heel bizar omdat  je met het licht mee vloog. Rond 8 uur ’s avonds kwamen we aan in San Francisco en konden met de air train naar de autoverhuur. Ideaal! Bij de autoverhuur werd ons gevraagd of we een grotere auto wilden . Aangezien wij meteen via het reisbureau al een upgrade hadden gedaan, hebben we eerst gevraagd wat de kosten waren etc. Uiteindelijk was dat best nog wel veel en wij kozen voor ons pakket wat we hadden besteld. Eenmaal  aangekomen bij de garage waar we de auto moesten halen, mochten wij gratis de grotere auto meenemen. Pfff rare lui die Amerikanen.

Daarna op weg naar het hotel. Wat leek SF bij avond al indrukwekkend met al die lichtjes. Dankzij de navigatie redelijk snel het hotel gevonden. Parkeren kon tegen betaling  bij het hotel. 38 dollar per nacht. En wij maar klagen over de prijzen in Amsterdam J

I.p.v. een ruime kamer met twee grote bedden, kregen we in eerste instantie een invalide kamer die al bezet was. Dus terug naar de balie waar we weer een nieuwe kamer kregen. Dit keer zeker geen grote kamer met zeker geen grote bedden (eerder twijfelaars). Helaas was er niets anders  beschikbaar, dus spullen op de kamer gebracht en op zoek naar nog iets te eten in de buurt. Maar inmiddels was het al laat en zelfs de Burger King was al gesloten. Verder weinig eettentjes in de buurt. Wat er wel was, was al gesloten. Het was alleen heel druk met zwervers/daklozen. Dat gaf ook geen lekker gevoel en daarom maar weer snel terug naar het hotel. De portier gaf ons een folder van pizza bezorgdienst, dus dat maar gedaan. Toch nog iets. En toen maar snel gaan slapen. Helemaal gaar van die lange dag.

1. Ruth:
    21 juli 2017
    Zo, vakantiegangers! Leuk om jullie avonturen mee te kunnen lezen van een afstand! En dat Regina eruit wordt gepikt voor een drugstest, haha.
    Heel veel plezier daar, het lijkt mij enorm indrukwekkend. Denk dat jullie nog regelmatig van de ene verbazing in de andere vallen, qua rare Amerikanen! De grootste zit in Washington, maar dat wisten jullie al, toch? ;-)
  2. José:
    21 juli 2017
    Wat gaaf, geniet lekker en heb het fijn daar met elkaar!