Phoenix, Tempe en Scottsdale

2 augustus 2017 - Phoenix, Arizona, Verenigde Staten

Op naar Phoenix. Uit vele recensies een saaie en vooral (te) warme omgeving. We verblijven daar maar liefst 2 dagen?!  Allereerst gaan we naar Dobbin’s, een uitzicht punt waar je over heel Phoenix uitkijkt.

Via slingerweggetjes bereiken wij al stijgend dat punt en het is inderdaad heel indrukwekkend mooi. Onderweg hoopte Regina de Saguaro cactus te zien. Een cactus die 15m groot kan worden en zo’n 9000 kilo kan wegen. Nou die kwamen we inderdaad tegen en wel heel veel. Wat een gigantische cactussen waren dat.  Op de terugweg gingen we onderweg lunchen op een picknick plek. Tijdens het uitladen van onze lunchspullen meende Regina schoten te horen. Ook de anderen hoorden de schoten. Beetje raar in een natuurpark. Even daarna kwam er een auto aangereden met redelijk hoge snelheid, die een beetje abrupt stopte bij de picknick plek. Er stapte een man uit met de vraag hoe hij naar de top kon rijden. Ondertussen zagen wij een handpistool in een holster aan de zijkant van zijn broek zitten.  Dat gaf een unheimisch gevoel eerlijk gezegd. Gelukkig ging hij vlot daarna weer verder. Wij vroegen ons af of dat de reden was dat we geen schoten meer hoorden, maar nog geen tel later hoorden we de schoten weer (niet van die gast in ieder geval). Daarna doorgereden naar Tempe. Dit zou een gezellige studentenstad moeten zijn. Maar door de warmte ( zo’n 40˚C) was er weinig te doen op straat en besloten we te zoeken naar een restaurant met dieren animatie en onweer animatie. Bleek een heel stuk verderop te zijn. Dus de auto maar weer opgezocht en daar  naar toegereden. Dit bleek in een shoppingmall te zitten, waar het goed vertoeven was qua temperatuur t.o.v. buiten. Dus daar wat rondgelopen en daarna gaan eten bij het Rainforest café. Een prachtig restaurant waar er onweer na gebootst werd en alles in de stijl van een oerwoud was nagemaakt. Vervolgens door naar het hotel in Scottsdale. De heren zijn nog  lekker gaan zwemmen en de dames probeerden de wifi uit, die erg slecht was in onze kamer. Dus zijn ze ook bij het zwembad gaan zitten.

Daarna nog even wat gedronken met z’n allen en gaan slapen. Oh ja,we hadden dit keer 3 bedden. De kids erg blij, want nu hadden ze allebei weer een keer de ruimte van een tweepersoonsbed voor zichzelf.