Grand Canyon dag 2

31 juli 2017 - Grand Canyon National Park, Verenigde Staten

Veel te vroeg stonden we op. We moesten opschieten want we moesten 6 uur op het vliegveld zijn. Broodjes gesmeerd voor onderweg en daar gingen we. Onderweg zagen we de prachtige zonsopgang. Helaas was de zon al op voordat we in het vliegtuigje stapten. Op het vliegveld moesten we ons aanmelden en laten wegen. Daarna kregen we ontbijt. Het was niet veel, niet geweldig, maar te doen. Na het ontbijt werden we opgeroepen en moesten we in volgorde van zitplaats gaan staan, om vervolgens naar het vliegtuig te lopen.

We stegen op en hadden een prachtig uitzicht over de Grand Canyon. We vlogen langs de rand van de Grand Canyon, want we mochten er niet overheen. Na de Grand Canyon vlogen we nog over de Glen Canyon en kwamen we langs de beroemde “Horse Shoe Bend”. Prachtig dat uitzicht. Achter ons zat een familie waarvan het grootste gedeelte aan het slapen was… Heel bizar! Vooral omdat het natuurlijk niet een goedkope vlucht is en het uitzicht dat ze miste was zo mooi. Heel erg zonde!

We landden in Page (waar we al eens waren geweest) en daar konden we instappen in open wagentjes. We reden naar de Antelope Canyon langs een stoffige weg. De man die ons door de Antelope Canyon begeleidde, kon heel goed vertellen over de Canyon en wist perfect alle mooie foto punten aan te wijzen. Hij heeft geholpen met het maken van foto’s, waardoor er hele mooie plaatjes uit zijn gekomen. Heel indrukwekkend was de Antelope Canyon.

Met het zelfde wagentje werden we afgezet bij het punt waar we de bus in zouden stappen om langs de Colorado River te gaan varen. Hier kregen we ook onze lunch pakketten en een uitleg over het varen en hoe we daar zouden komen. De bus reed door een tunnel van ongeveer 2 mijl (3,2 km). We kwamen onder aan de Glen Canyon Dam uit. Deze hadden we al van bovenaf gezien, maar zag er pas echt indrukwekkend uit vanaf beneden. Hier beneden stapten we op de bootjes. We hadden een gids die veel wist te vertellen over de geschiedenis en de feitjes van de Colorado River en de Glen Canyon.

De boottocht duurde in totaal 3 uur en had tussendoor twee stoppen, waar we naar de wc konden en even het water in konden. IJskoud was het water! Het was ongeveer 37˚C terwijl het water maar 7˚C was! We zijn ook nog door de Horse Shoe Bent gevaren. Heel gaaf. Na 1,5 uur hadden we het allemaal wel een beetje gezien. De Canyon was overal wel een beetje het zelfde, het was bloedheet en we waren een beetje gaar van de lange dag. We waren dus blij toen we het eindpunt bereikt hadden.

Bij het eindpunt kregen we te horen dan we nog 3 uur met de bus terug moesten rijden naar de Airport waar de auto stond geparkeerd… Gelukkig ging de reis redelijk snel doordat we allemaal wel even geslapen hadden in de bus (net als alle anderen in de bus) en dat er een interessante film opstond over de Colorado River en het deel die door de Grand Canyon stroomde. Dit deel is namelijk qua stroom veel ruiger en heftiger. Halverwege stopten we ook nog even bij het Cameron Trading Post. Dit was eigenlijk een grote winkel gerund door een  Native American Family met veel handgemaakte spullen. Eigenlijk erg commercieel, maar erg leuk om te zien.

Eenmaal terug bij de auto besloten we niet de zonsondergang te zien, wat we in eerste instantie wel wilden. Het was laat, we moesten nog eten en we waren allemaal wel een beetje gesloopt van deze intense dag. We zijn Williams ingereden, hebben daar nog even rond gekeken en zijn wat gaan eten. Heerlijk Italiaans met eindelijk VEEL verse groentes! Daar waren we wel aan toe (behalve Erik, want die heeft bijna alles laten liggen). Na het eten zijn we terug gereden naar het hotel en hebben daar nog even gerust op bed, wat gedronken en daarna zijn we heerlijk gaan slapen.