Grand Canyon

30 juli 2017 - Grand Canyon National Park, Verenigde Staten

Iets beter geslapen, maar weer een warme nacht. Het lag zeker niet aan de bedden.

Na het ontbijt op de kamer, spullen weer gepakt en we vertrokken om 8.45 uur voor een lange reis van zo’n 365 km richting de Grand Canyon, waar we 2 dagen blijven.

Onderweg zagen we een beest oversteken. Het bleek een (verwilderde) hond te zijn. Gelukkig ging dat net goed.

We rijden door een zeer afwisselend landschap. Zo rijden we door  bijzondere bergen met bijzondere  pieken en dan weer vlak of heuvelachtig. Soms lijkt het een soort maanlandschap.

Eindelijk dan aangekomen bij de Grand Canyon. Wat een heel ander park weer en wat adembenemend mooi. Als eerst het Desert View point aangedaan. Daar had je ook een uitzichttoren. Mooie foto’s genomen en toen eerst maar gelucht.  Toen we verder reden zagen we onderweg Elks, een bepaald soort hert. Ze lopen gewoon door het hele park, dichtbij de mensen en het verkeer. Heel bijzonder. Daarna hebben we de Trail of Time, a geology timeline gedaan. Je loopt dan langs de Grand Canyon met schitterende uitzichtpunten en onderweg informatie over het ontstaan van de verschillende  aardlagen en gesteenten door de jaren heen (miljoenen jaren) Erg leuk en informatief.

Onderweg liep je langs de  milestones. Daar had je ook een steen bij staan van dat tijdperk. Al die lagen met verschillende gesteenten vormen dus het prachtige kleurenpallet, die wij als geheel zien. Het zonlicht speelt hierbij een belangrijke rol. Hoe de kleuren weerkaatst worden bepaalt het beeld dat je op dat moment ziet. Het schijnt nooit hetzelfde te zijn.

Op het einde van de trail, kwamen we bij een Hopihouse. Daar gaven Hopi’s een voorstelling met muziek en dans en was er een winkel waar je uiteraard veel toeristische souvenirs  kunt kopen.

Wij overnachten in Williams. Een heel leuk dorpje waar heel veel dingen mbt Route 66 te koop waren. Heel veel winkeltjes, straten , restaurants etc hadden  wel iets mbt Route 66.

Zelfs een brouwerij kwamen we tegen, waar we ook konden eten. Was erg gezellig en Titus kon zijn hart ophalen met proeven. Veel gerechten waren ook met bier gemaakt. Verder kon je daar ook nog t-shirts etc kopen .Onder het eten speelde er een bandje, wat het ook gezellig maakte.

Ondertussen was het gaan onweren. Je ziet dan geweldige bliksemschichten aan de hemel. Gelukkig bleef het ver weg. We gingen “vroeg” slapen, want de volgende dag moesten we 4.20 uur opstaan om de hele dag door de Grand Canyon te trekken met helicopter, boot en bus.