Zion National Park

25 juli 2017 - Zion National Park, Utah, Verenigde Staten

Voor we Las Vegas zouden verlaten, moesten we natuurlijk nog op de foto bij het bekende “Welcome to Fabulous Las Vegas” bord. Eenmaal daar aangekomen stond er een rij bij het bord en een man erbij die gratis foto’s maakte voor iedereen. Nadat we een foto hadden gemaakt, gingen we verder naar Hooverdam. Deze dam hadden we groter verwacht dan hij was, maar hij was wel mooi. Na een korte stop en wat foto’s zijn we snel verder gereden richting Zion National Park.

Zion National Park was super mooi. We hebben hier twee wandelingen gemaakt. De eerste wandeling was naar “The Weeping Rock”. Een korte wandeling waarbij je uitkomt onder een natuurlijk afdakje waar water vanaf drupte. Vandaar de naam Weeping Rock. Door het water konden er op de rots veel planten groeien. Erg mooi om te zien.

De tweede wandeling was “Riverside Trail”. Een wandeling langs de rivier die ongeveer 2 uur duurde. Ook deze route was super mooi. Langs deze route kwamen we veel eekhoorns tegen. Super schattig en totaal niet bang voor mensen. Sterker nog… ze waren erg nieuwsgierig. Op de terugweg liep er zelfs een eekhoorn een stuk met ons mee. In Zion park nog heerlijk gegeten bij een grill restaurant Bit & Spur. Je zag daar kolibries uit een fles drinken. Prachtig en zo dicht bij.

Daarna op weg naar Kanab door weer een prachtig natuurgebied. Onderweg nog foto’s gemaakt en toen ingecheckt bij Best Western Hotel. Daar hadden een mooie kamer met 2 kingsize bedden.