Los Angeles

6 augustus 2017 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Yessss… op naar LA!  Iets minder lang rijden dit keer, maar omdat het weekend is en veel Amerikanen naar het strand trekken is het erg druk op de weg en rijden we er langer over dan dat we hadden gehoopt.  Vandaag staan op het programma: Hollywood Sign, Beverly Hills 90210, Sunset Boulevard met alle dure huizen, Rodeo Drive : de duurste winkelstraat (enigszins te vergelijken met de Kalverstraat) en de Walk of Fame.

Met de eerste zijn we begonnen. Ook daar was het weer bizar druk. Volgens de informatie konden we het beste rijden naar de Griffith Park Observatory. Maar volgens ons hadden meer mensen dit gelezen. Voetje voor voetje reden we er naar toe. Parkeren was een uitdaging en dus maar snel een foto genomen van Hollywood Sign en daarna snel doorgereden. Onderweg waren we op zoek naar een wc en een picknickplaats. Uiteindelijk is het een supermarkt geworden, waar we bij de auto hebben geluncht. Daarna weer door naar de Walk of Fame. Wat een mensen. Het kost moeite om een foto te nemen van de sterren met daarop de namen van beroemde sterren, zonder daarbij andere mensen op de foto te krijgen of iemands schaduw. Er liepen allerlei gasten rond, die zich hadden verkleed in een of andere filmheld , waarmee je op de foto kon.  We hebben heel wat sterren van beroemdheden gefotografeerd en beseften dat we ook een heleboel niet hadden gezien

Na 1 uur te hebben rondgelopen, zijn we verder gegaan, op zoek naar Beverly Hills, Sunset Boulevard en de Rodeo Drive. Vanwege tijdgebrek hebben we alles gereden met de auto om zoveel mogelijk te kunnen zien. Toen wilden we nog even naar Santa Monica Beach. Maar met name bij de Santa Monica Pier was er geen doorkomen aan.  Op gegeven moment hebben we besloten om dan maar naar het hotel te gaan. We hebben het dus allemaal in vogelvlucht gezien.

Het hotel ligt helaas buiten LA, maar ziet er goed uit. Toen Regina zocht naar een stopcontact, kwam ze allemaal grote legoblokken tegen en een restant pretzel/pizza (niet erg hygiënisch dus). Ook hadden we weer eens een handdoek te kort, dus toen een dame handdoeken kwam brengen lieten we haar de ‘de vonst” zien. Ze verontschuldigde zich en zou de manager erbij roepen. Even later kwam hij langs, nam foto’s  en bood excuses aan. Ook kwamen we erachter dat de prullenbak niet was geleegd. Toen bood hij ons een gratis ontbijt aan voor de volgende ochtend. Heel netjes opgelost dus.

Omdat we nog moesten eten hadden we gevraagd of er nog een goed restaurant in de buurt was. Uiteindelijk zijn we in een soort industriegebied beland, waar we een Taco Bell zagen, die nog op de bucketlist van de kids stond. Ik kan je vertellen dat die  heel snel van die lijst is gehaald en er nooit meer op komt ;)