Bryce Canyon dag 2

27 juli 2017 - Bryce Canyon National Park, Verenigde Staten

Vanmorgen konden we weer lekker “uitslapen” tot 8.30 uur. We hebben snel ontbeten in de kamer en zijn vervolgens richting Bryce Canyon gereden. We reden helemaal naar het hoogste punt, om vervolgens langs alle uitzichtpunten te rijden naar beneden. Wat was het uitzicht mooi! Onbeschrijfelijk en niet zo goed te fotograferen zoals het in het echt eruit zag.

Na de uitzichtpunten zijn we gaan lunchen bij de Bryce Canyon Lodge. Heerlijke lunch gehad. Eindelijk een normale sandwich.

Na de lunch zijn we twee trails gaan lopen. De eerste trail was vanaf Sunset point. Die ging in een rondje door de Canyon zelf. Dit was de mooiste route, die we tot nu toe hebben gelopen. Echt prachtig! Zelfs mooier dan het uitzicht bij de uitzichtpunten. Deze route duurde ongeveer anderhalf uur en was best pittig. Veel stijle weggetjes en de zon brandde op onze hoofden, maar het was het drie dubbel waard.

De tweede trail was korter. Dit was een rim trail en deze liep van Sunset point naar Inspiration point. Hij liep enigszins stijl naar boven, maar de zon was al achter de wolken en het begon te donderen. We kwamen ook net op tijd aan bij bij Inspiration point om de bus terug te pakken naar Sunset point, want het begon te regenen toen we onder het bushokje stonden. Eenmaal terug bij Sunset point namen we een sprintje naar de auto, omdat het in de tussentijd nog harder was begonnen met regenen en we reden terug naar het hotel.

Om 17.30 uur gingen we weer uiteten bij Bryce Canyon Pines. Natuurlijk weer heerlijk gegeten en vandaag maar een home made pie gedeeld. Die zijn toch wel machtig, maar zóóó heerlijk!

Terug in het hotel hebben we nog even rustig aan gedaan en zijn op tijd gaan slapen. Morgen weer verder reizen.